هدف از شرکت در نمایشگاه «گیم‌کانشکن» فرانسه شناخت بازار جهانی است

حسن کریمی قدوسی که شب گذشته به بهانه حضور در نمایشگاه گیم‌کانشکن عازم فرانسه شده است، درباره حضور ایران در این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه از ششم تا هشتم آبان ماه در کشور فرانسه برگزار می‌شود و هدف اصلی آن اتصال مهره‌های اصلی صنعت بازی از نظر تجاری به یکدیگر است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شناسایی بازار گیم را یکی از مهم‌ترین اهداف حضور در نمایشگاه گیم‌کانشکن فرانسه دانست و افزود: ما در حال شناسایی بازارهای جهانی هستیم. شرکت‌های مختلف، دوست دارند به ایران بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و یکی از اهداف اصلی ما از شرکت در نمایشگاه‌هایی چون گیم‌کانشکن فرانسه و گیمزکام آلمان، این است که سلیقه مخاطبان مختلف را بشناسیم و بازاریابی کنیم.

کریمی قدوسی، معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی اصلی گیم در ایران را یکی دیگر از دلایل حضور در نمایشگاه‌های خارجی برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم بگوییم که گیم در ایران، پدر و مادر دارد و این‌طور نیست که شرکت‌های خارجی، به راحتی بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و هیچ نهادی هم به عنوان متولی و سیاست‌گذار وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر براساس اعلام قبلی دو شرکت بازی‌سازی فن‌افزار شریف و راسپینا با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه گیم‌کانکشن فرانسه (GameConnection) شرکت می‌کنند.

شرکت فن‌افزار شریف سازنده بازی “شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور» در پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران موفق به کسب عنوان برترین بازی سال ایران شد. یکی از جوایز این عنوان حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حضور این شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی بود که حالا محقق شده است.

حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم رونمایی بازی “ارتش‌های فرازمینی» که توسط شرکت راسپینا تولید شده، قول حمایت از سازندگان این بازی برای حضور در نمایشگاه گیم‌کانکشن را داده بود که حالا این وعده نیز به ثمر رسیده است.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.