صدور جواز تأسیس فروشگاه های زنجیره ای یک روزه شد

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)، مجتبی خسروتاج افزود: در راستای بهبود فضای کسب و کار و با توجه به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص کاهش مدت زمان صدور جواز تأسیس، با تدابیر انجام شده از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان، جواز تأسیس فروشگاه های زنجیره ای از 15 مهرماه سال جاری یک روزه صادر می شود.
وی با بیان اینکه ایجاد و تأسیس فروشگاه های زنجیره ای بزرگ می تواند در توسعه و ساماندهی نظام توزیع تأثیر بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: سهم فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای از کل نظام توزیع در کشور با توجه به استقبال جامعه مصرف کنندگان باید افزایش یابد.
به گفته خسروتاج، به دلیل ساختار نظام خرده فروشی در ایران، در حال حاضر سهم فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای از کل سهم خرده فروشی و نظام توزیع در کشور بین 5 تا 7 درصد است در حالی که این سهم در مقایسه با دیگر کشورها که بین 10 تا 85 درصد می باشد، بسیار ناچیز است.
وی، صرفه جویی در زمان و فراهم بودن شرایط خرید آسان، افزایش کیفیت ارائه خدمات، بهره مندی مصرف کنندگان از تخفیفات، امکان نظارت و کنترل بیشتر به خدمات، افزایش رقابت بین برندهای مختلف، افزایش بهره وری و اشتغالزایی و همچنین شفافیت مالی در محاسبات و ارائه گزارشات را به عنوان بخشی از مزیت های این فروشگاه ها برشمرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در اکثر کالاهای عرضه شده دراین فروشگاه ها با تخفیف حداقل 10 درصدی از قیمت نصب شده بر روی کالاها مواجهه هستیم از این رو، مصرف کنندگان می توانند با قیمت رقابتی تر و اطمینان بیشتر نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه همه این مزایا، کاهش هزینه های توزیع و در نتیجه، رضایتمندی بیشتر مصرف کنندگان را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: در کل می توان گفت هزینه نظام توزیع در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای به دلیل فاصله کوتاه زنجیره تولید تا مصرف کاهش پیدا می کند.
خسروتاج خاطرنشان کرد: نظام بازرگانی داخلی کشور عمدتاً به دلیل تقاضای مصرف کنندگان در شرف تغییر و تحولاتی است که سهم تجارت الکترونیکی و بازاریابی در فضاهای مجازی روز به روز گسترده تر می شود و این توسعه به شدت متأثر از توسعه و رشدی است که بازار تکنولوژی و خدمات IT در دنیا در حال شکل گیری است.
وی گفت: از این رو نباید به آثار و نتایج مثبت حضور واحدهای صنفی در خیلی از مناطق که باعث راحتی مصرف کنندگان در دستیابی به کالاهای مورد نیاز آنها است، غفلت کرد و جایگاه آنها را مهم ندانست و در شرایط امروزی کشور بعضاً از مزیتهای رقابتی بالایی برخوردارند، موضوع اصلی تغییرات نسبی در سهم و جایگاه انواع تکنیک های کالارسانی به مردم است که در کشور در حال تغییر است.
اقتصام(2)1108**1558

انتهای پیام /*

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.